31 marca 2013

Wielkanocne zwierzątka z jajka na twardo

Co roku na Święta  poszukuję nowych przepisów na pyszne smakołyki bo przecież Święta to przede wszystkim dobre jedzonko i duuużżżżo kalorii :). W związku z tym proponuję zamiast standardowych "żabek", małe, smaczne wielkanocne zajączki i kurczaczki.

Przygotowanie takich zajączkowych postaci jest bardzo proste.

Składniki :
- jajka na twardo
- majonez
- oliwa z oliwek
- pieprz cały
- gotowana marchewka
- szczypiorek świeży
- sól i pieprz mielony
- koperek świeży 

1. Jajka na ugotuj na twardo, obierz, przekrój na pół w poprzek i ostrożnie wyjmij żółtka.

2. Żółtka rozetrzyj na jednolitą masę, dodaj łyżkę majonezu, pieprz, sól, kilka kropli oliwy z oliwek oraz pokrojony na drobno szczypiorek. Wszystko wymieszaj.

3. Z połówek białek wyczaruj wielkanocne zwierzątka.

4. Każdą połówke białka wypełnij masą tworząc przykładowo łebek zajączkowi czy kurczaczkowi.

- Zajączek : nosek, uszka i łapki możesz zrobić z marchewki, wąsiki ze szczypiorku lub koperku, oczka z pieprzu całego.

- Kurczaczek : nosek i łapki zrób z marchewki, oczka z pieprzu całego.

- Koszyczek wielkanocny :  tu może zadziałać twoja fantazja... Ja środek ozdobiłam pieprzem całym a    rączkę od koszyczka zrobiłam ze szczypiorku.

Jestem antytalenciem w kuchni. Potrafię przypalić wodę w czajniku elektrycznym a popatrzcie tylko .... figurki na wielkanoc wyszły mi chyba całkiem, całkiem...




SMACZNEGO JAJKA !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz